Volkstuin vereniging

gewijzigd datum 02-03-2016

Volkstuin2-pag1

Beschikbare Tuinen

Groenten & fruit uit eigen tuin; gezond, lekker en leuk om zelf te kweken !

Grijp nu de kans!

Binnenkort komen een aantal volkstuinen vrij in Heerjansdam. In je vrije tijd tuinieren met als resultaat het hele jaar door van je eigen groenten en fruit kunnen eten.

Niet alleen erg gezond, maar ook bijzonder, daar je zelf bepaalt wat je wilt kweken en lekker vindt.

Met advies van medetuinders kom je al een heel eind, als je de energie hebt om zo nu en dan te spitten en het onkruid de baas wilt blijven.

Het is geen hobby, die vanzelf gaat. Dat zou te gemakkelijk zijn. Er moet op gerekend worden dat je toch minstens 2 x per week aandacht besteedt aan wat groeit en bloeit, dat wat je gezaaid en gepoot hebt.

Het enthousiasme en de verrassing zijn des te groter als je het verschil proeft met wat je in de winkel koopt.

Een bezigheid die de moeite waard is dus.

Het volkstuincomplex deel je met ongeveer 70 tuinders, die je kunnen adviseren, hoe je het beste de handen op de juiste manier uit de mouwen kunt steken. Niet met alle tuinders zul je contact hebben, maar je sociale netwerk zal zeker versterkt worden door het enthousiasme van de tuinders die zoals als jij net begonnen zijn of soms al jaren op onze tuinen hun eigen kostje kweken. Neem eens contact op met één van deze tuinders en bespreek hun ervaringen. Loop eens mee over het complex en laat je meeslepen met het zien van de verschillende manieren van tuinieren.

Voor een leuke rondleiding kunt u een via ons algemene e-mailadres een afspraak maken met onze secretaris mevrouw A. Brouwer.

Welke tuinen nu beschikbaar zijn of worden kunt u vinden onder de knop    "Tuin indeling", de tuinen zijn geel gemarkeerd.